Hrvatska liječnička komora
Najbolje uvjete rada liječnika u bolničkom sustavu u Hrvatskoj, prema studiji koje je Hrvatska liječnička komora (HLK) provela u svibnju i lipnju ove godine, ima Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju bolesti srca, pluća i reumatizma - Thalassotherapia Opatija.
Iz HLK-ovog projekta Studija hrvatskog liječništva 2022. u kojoj je sudjelovalo više od 5.000 liječnika, članova Komore, proizašle su dvije rang-liste hrvatskih bolnica, jedna prema kvaliteti upravljanja i druga prema uvjetima rada u ovoj godini.
Bolnice su rangirane na temelju stavova više od 3400 bolničkih liječnika.
Po kvaliteti upravljanja, nakon Specijalna bolnica za plućne bolesti Zagreb u Rockefellerovoj, smjestila se Thalassotherapia Opatija, a treća je Opća županijska bolnica Pakrac.
Drugo mjesto što se tiče uvjeta rada, zauzima Opća bolnica Zadar, a treće Psihijatrijska bolnica Vrapče.
Općenito, po kvaliteti upravljanja prednjače manje i specijalne bolnice.
Na prvih deset mjesta rang-liste kvalitete upravljanja nije se uspjela plasirati niti jedna velika klinička bolnica ili klinički bolnički centar.
Najbolje plasirana velika bolnica (KBC ili KB) je KBC Rijeka, koja je tek na 12. mjestu.
Velike bolnice nešto su bolje plasirane na rang-listi uvjeta rada, gdje se KBC Zagreb smjestio na 9. mjesto.
Studija pokazuje i kako su ključni problemi bolničkih liječnika premalo vremena za pacijenta i preveliko radno opterećenje, istovremeni rad na više radilišta, previše administrativnog posla, premalo vremena za edukaciju liječnika i loše upravljanje.
Tako je čak 58% bolničkih liječnika vrlo nezadovoljno vremenom koje ima na raspolaganju za pacijente, a ujedno često ili uvijek rade na više radilišta.
29% liječnika uopće na poslu nema radnu sobu s računalom, a njih 47% koji imaju radnu sobu s računalom prosječno ih dijele s još petero liječnika.
36% bolničkih liječnika u posljednjih 12 mjeseci bilo je izloženo verbalnom vrijeđanju ili prijetnjama.
O situaciji s upravljanjem najbolje govori činjenica da su liječnici kvalitetu upravljanja u ustrojstvenoj jedinici prosječno ocijenili s 4,7 na ljestvici od 0 do 10.
Načinom komunikacije ravnatelja nezadovoljno je 44% liječnika.