Koordinacija hrvatske obiteljske medicine
KoHOM-u je sporno uvođenje obaveze da obiteljski liječnici obavještavaju policiju o zabrani vozaču da privremeno upravlja vozilom zbog trenutnog zdravstvenog stanja jer je već jasno propisano da zdravstvenu sposobnost vozača mogu vještačiti isključivo specijalisti medicine rada.
Predloženim zakonskim odredbama u potpunosti se narušava povjerljivi odnos liječnik-pacijent, upozorava KoHOM.
KoHOM ističe da je predloženi članak 37. u koliziji s člankom 230. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojim je određeno da zdravstvene preglede obavljaju zdravstvene ustanove i trgovačka društva koja obavljaju djelatnosti medicine rada i specijalisti medicine rada u privatnoj praksi.
U istom zakonskom članku propisano je da liječnici obiteljske medicine mogu obavljati zdravstvene preglede isključivo za utvrđivanje zdravstvene sposobnosti vozača za upravljanje traktorima i poljoprivrednim radnim strojevima.
Sporno im je i što nije definirano koja to zdravstvena stanja trajno ili privremeno utječu na zdravstvenu sposobnost vozača za sigurno upravljanje motornim vozilom.
Upozoravaju da je obveza izdavanja upozorenja propisana samo za izabrane liječnike, što će u praksi dovesti do toga da će bogatiji građani ići kod privatnih liječnika, koje predmetna odredba ne obvezuje, dok će oni manje imućni, u strahu da ne ostanu bez vozačke dozvole, izbjegavati odlazak liječniku, čime će ugroziti zdravlje.
KoHOM predlaže da obavijest/upozorenje izdano pacijentu ostane između liječnika i pacijenta tako da ga liječnik zavede u dokumentaciji i preda pacijentu, dok bi samo na posebno traženje policijskih službenika liječnik bio dužan dostaviti takvu obavijest/upozorenje na uvid.
Sam pacijent, odnosno vozač u tom slučaju imao bi odgovornost suzdržati se od korištenja motornog vozila za vrijeme trajanja obavijesti/upozorenja.
KoHOM inzistira da se brišu prekršajne odredbe koje propisuju novčane kazne za liječnike i ustanove, a odgovornost za upravljanje vozilom za vrijeme trajanja zdravstvene nesposobnosti treba biti isključivo na samom vozaču.
Osim toga, sporne odredbe predložene u Nacrtu zakona nisu praksa u zemljama Europske unije.