Reuters
Istraživači s University of Montreal su utvrdili kako u roku od godinu dana nakon početka primanja tjednih automatiziranih poziva kod 46% ispitanika dolazi do snižavanja krvnog tlaka do optimalnih vrijednosti.
Nasuprot tome, kod osoba iz kontrolne skupine koje nisu primale ovakve telefonske pozive je idealan krvni tlak postiglo samo 29% ispitanika, piše stručni časopis Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes.
Procjenjuje se kako tek svaka četvrta osoba s hipertenzijom može držati pod kontrolom visinu krvnog tlaka.
U novom istraživanju je praćen učinak računalno kontroliranog pozivnog centra putem kojeg je 223 ispitanika s hipertenzijom jednom tjedno ispitivano o posljednjoj izmjerenoj vrijednosti krvnog tlaka.
Podaci prikupljeni od ispitanika su uspoređivani s podacima u uporabi odgovarajućih lijekova te su izvješća jednom mjesečno prosljeđivana liječnicima sudionika studije.
Napredak kod ispitanika koji su redovito primali telefonske pozive je bio ekvivalentan smanjenju rizika za moždani i srčani udar za 35 odnosno 25%, dodaju istraživači.