Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Očekuje se da će se do 2030. godine taj broj povećati na više od osam milijuna smrti godišnje.
Većina ljudi duhan počne konzumirati prije 18. godine.
Novo istraživanje WHO-a je u Hrvatskoj provedeno uz anonimno sudjelovanje 3250 učenika u dobi od 13 do 15 godina.
Pokazalo se kako je ukupno 47,2% učenika barem jednom pušilo bilo kakav oblik duhanskog proizvoda, a u trenutku popunjavanja ankete ih je:
-17,3% konzumiralo bilo koji duhanski proizvod (najmanje jednom u posljednjih 30 dana)
-14,6% pušilo cigarete
-10,0% upotrebljavalo e-cigarete
-17,5% onih koji nikada nisu koristili duhanske proizvode podložno je korištenju duhanskih proizvoda u budućnosti
Od ukupnog je broja učenika koji su sudjelovali 27% smatralo da učenici koji puše imaju više prijatelja, a 21,3% da su učenici koji puše privlačniji.
U istraživanju je utvrđeno kako je:
-61,8% sadašnjih pušača je do cigareta došlo kupnjom u trgovini, dućanu, od uličnog prodavača ili na kiosku
-56,9% sadašnjih pušača koji su kupili cigarete nije spriječeno u kupovini zbog svoje dobi
-60,1% ih živi u domu gdje drugi puše
-60,9% je bilo izloženo duhanskom dimu u zatvorenom javnom prostoru
-82,8% preferira zabranu pušenja u zatvorenim javnim mjestima
-67,3% ih misli da je dim od drugih štetan i za njih
-53,9% učenika je odgovorilo da im jedan ili više roditelja puši
Od sadašnjih je pušača je 37,4% odgovorilo da želi prestati pušiti, 59,4% je pokušalo prestati pušiti tijekom protekle godine, dok je gotovo 4 od 10 sadašnjih pušača željelo prestati pušiti u trenutku ispunjavanja ankete.
U vezi s pokušajima prestanka, 11,7% sadašnjih pušača je odgovorilo da su primili pomoć u pokušaju da prestanu pušiti.
Tijekom proteklih 30 dana je 51,8% učenika vidjelo poruke protiv pušenja u medijima.
Premda je u Hrvatskoj zabranjeno reklamiranje i sponzoriranje duhanskih proizvoda, 34,5% je primijetilo reklame za duhan ili promocije na prodajnim mjestima, a 68,3% je u istom razdoblju primijetilo nekoga tko koristi duhanski proizvod na televiziji, videozapisima ili filmovima.
Do 12,3% sudionika posjeduje predmet s logotipom duhanske tvrtke, a 5,4% ih je potvrdilo da im je nacionalni predstavnik duhanske kompanije ponudio besplatne cigarete.
Tijekom protekle godine je 67,6% učenika u razredu učilo o štetnostima pušenja.