Ministarstvo unutarnjih poslova
Početkom nove školske godine 2019./2020. u prve razrede osnovnih škola u Hrvatskoj upisano 38000 djece, što bi značilo isto toliko novih sudionika u prometu.
U Hrvatskoj je prošle godine u prometu stradalo 1452 djece do 18 godina, a poginulo ih je sedmero, od čega dvoje na biciklu i petero u svojstvu putnika (troje u automobilu te po jedan na motociklu i četvorociklu).
U ovoj godini na cestama je poginulo šestoro djece.
Iz MUP-a su pozvali sve sudionike u prometu da poštuju prometne propise i budu posebno oprezni u blizini škola.
Vozači moraju voditi računa o ograničenju brzine i moraju propuštati djecu na prometnicama.
Vozači djece moraju pak djecu prevoziti u propisanim autosjedalicama, uz korištenje sigurnosnih pojasa, bez korištenja mobitela i pušenja tijekom vožnje jer prema MUP-ovim podacima i dalje najviše djece u prometu stradava u vozilima svojih roditelja.
Korištenje mobitela znatno umanjuje koncentraciju sudionika u prometu, vozača motornih vozila, bicikala ali i pješaka u rizičnim situacijama.
Podaci o ukupno stanju sigurnosti cestovnog prometa u osam mjeseci 2019. pokazuju da se na području Hrvatske dogodilo 20795 prometnih nesreća u kojima je 177 osoba poginulo, dok je 1539 osoba teško ozlijeđeno, a 6872 lakše.
Podaci o stradavanju djece od 1994. pokazuju da su pozitivni rezultati postignuti jer je u nesrećama 1994. poginulo 57 djece, a u 2018. troje.
No, unatoč tim pomacima unatrag deset godina ipak je previše djece stradalo na cestama - njih 106 je poginulo, a 12445 je ozlijeđeno.
Podaci za ovu godinu pokazuju da je u osam mjeseci stradalo 536 u odnosu na 608 lani.
Ove godine je poginulo petero djece do 14 godina, a lani ih je poginulo dvoje.
Ove godine je veći broj smrtno stradale djece, a manje ozljeđene djece do 14 godina.
Iako je ove godine četvoro djece stradalo kao pješaci, a jedno kao putnik ipak, ukupno gledajući najviše nastradale djece, njih čak 60%, su djeca putnici u vozilima svojih roditelja, djedova i baka.
Jedan od razloga stradavanja je da djeca nisu bila sigurno smještena u sigurnosnoj sjedalici i nisu bila vezana pojasom, najčešće su sjedila na stražnjem sjedalu, ali između dva prednja sjedišta.